loading
Var god vänta...
Skip primary navigation

ELEKTRISK PRESTANDA

Kittlande Jaguar-kraft och dynamik med nollutsläpp – allt du förväntar dig av en helt eldriven prestanda-SUV.

I över åttio år har Jaguar skapat bilar som väcker sinnena. Elkraft ändrar inte på något av det här, det producerar bara fler möjligheter att skapa den dramatiska prestanda vi är kända för.

BYGG DIN BIL & FÅ EN OFFERT

JAGUAR-DYNAMIK

I PACE drivlina ger 400 hk och 700 Nm omedelbart vridmoment. Med inbyggd fyrhjulsdrift accelererar I PACE från 0-100 km/h på 4,8 sekunder.

bg-modelDisplay

BATTERI

I PACE 90 kWh-batteri är byggt för att hålla och stöder utdragna perioder av ihållande maxeffektuttag. Batteriets placering i hjulbasen ger bilen en låg tyngdpunkt som på ett självklart sätt utnyttjar bilens dynamik och gör I PACE till en äkta körupplevelse.

MOTORER

I PACE drivs av två synkroniserade elmotorer med permanenta magneter som är inbyggda i fram- och bakaxlarna. Dessa motorer ger 400 hk och 700 Nm omedelbart vridmoment. Med inbyggd fyrhjulsdrift accelererar I-PACE från 0-100 km/h på 4.8 sekunder.

VÄXELLÅDA

I-PACE 90 kWh-batteri är byggt för att hålla och stöder utdragna perioder av ihållande maxeffektuttag. Batteriets placering i hjulbasen ger bilen en låg tyngdpunkt som på ett självklart sätt utnyttjar bilens dynamik och gör I   PACE till en äkta körupplevelse.

TORQUE VECTORING (MOMENTSTYRNING) GENOM BROMSNING

Med torque vectoring-tekniken som maximerar smidigheten för en mer självsäker körning sker riktade, oberoende bromsingrepp på fram- och bakhjul för att uppnå en ökning av de vridkrafter som verkar på bilen. Under flertalet förhållanden ansätts mer bromstryck på bakhjulets insida eftersom detta ger bäst kurvtagning, medan framhjulets insida bromsas för ökad effektivitet och precision.

AKTIV LUFTFJÄDRING

Reducerar utrymmet mellan bilen och vägen för förbättrad aerodynamisk prestanda och räckvidd. Den aktiva luftfjädringen sänker automatiskt bilen med 10 mm om den körs i hastigheter över 105 km/h under längre tid.

ADAPTIV DYNAMIK

Adaptiv dynamik levererar precis dynamik och en mjuk och behaglig åkkomfort genom att det övervakar fordonsrörelser upp till 500 gånger per sekund. Systemet analyserar ständigt acceleration, styrning, gas- och bromspedalsaktivitet och de elektroniskt styrda dämparna justeras för att optimera fjädringens inställningar och i alla lägen ge optimal balans mellan komfort, finess och smidighet.

KONFIGURERBAR DYNAMIK

Om bilen är utrustad med adaptiv dynamik låter systemet med konfigurerbar dynamik dig att anpassa gasgivningens känslighet, styrmotstånd och dämparstyvhet hos I-PACE. Välj Dynamic Mode för att vässa I-PACE’s sportiga karaktär.

FYRHJULSDRIFT

I PACE levererar körbarhet på alla underlag och i alla väder. Kraft och vridmoment kommer direkt och elmotorerna kan anpassas oberoende av föraren, vägförhållandena och tillgängligt grepp.

ADAPTIVE SURFACE RESPONSE

Med inspiration från vår ojämförliga expertis med system för fyrhjulsdrift övervakar Adaptive Surface Response (AdSR) konstant bilens miljö och anpassar motsvarande motor- och bromsinställningar. När funktionen aktiverats fungerar AdSR i alla hastigheter för att underlätta för dig i dåligt väder och på varierande underlag.

ALL SURFACE PROGRESS CONTROL (ASPC)

Med det toppmoderna systemet All Surface Progress Control kan du ställa in och hålla en jämn hastighet under utmanande förhållanden som exempelvis i halka. Det fungerar mellan 3,6 km/h och 30 km/h och gör att du kan koncentrera dig helt på vägen framför.

LOW TRACTION LAUNCH (STARTHJÄLP VID DÅLIGT VÄGGREPP)

Low Traction Launch ger optimal momentstyrning när du kör iväg från stillastående och förbättrar kompetensen under hala förhållanden så som vått gräs, snö och is. Systemet förblir aktivt tills att bilen når 30 km/h varefter I PACE sömlöst går över till valt körläge.

FÖRSTÄRKT BROMSREGENERERING

För ökad räckvidd använder I-PACE ett förstärkt bromsregenereringssystem som återanvänder så gott som all bromsenergi. När du lyfter foten från gaspedalen ger systemet regenerativ bromsning vilket bromsar in I-PACE på ett behagligt sätt samtidigt som den genererade kraften används till att optimera batteriets räckvidd.

AKTIVA KYLARFLÄNSAR

För optimal balans mellan kylning och aerodynamik öppnas de aktiva kylarflänsarna då batteriet behöver kylas ner, men hålls stängda då de inte behövs för att behålla ett jämnt luftflöde.

AKTIVA KYLARFLÄNSAR

För optimal balans mellan kylning och aerodynamik öppnas de aktiva kylarflänsarna då batteriet behöver kylas ner, men hålls stängda då de inte behövs för att behålla ett jämnt luftflöde.

Välj din egen eldrivna kombination av Jaguar-prestanda, teknik och stil.

BYGG DIN BIL & FÅ EN OFFERT

Anmäl dig till Jaguars nyhetsbrev

Ja, jag vill gärna vara först med att ta del av nylanseringar, tävlingar och events.

Anmäl dig till Jaguars nyhetsbrev