Våra återförsäljare och serviceverkstäder har öppet och de erbjuder samma tjänster och möjligheter som du är van vid. Vi värnar givetvis om våra kunders och anställdas hälsa och följer myndigheternas rådande rekommendationer. Allt för att våra bilhallar ska fortsätta att vara en trygg och säker plats för alla.
Hur påverkas du som kund?
Givetvis hälsas du välkommen med ett leende, istället för ett handslag. Samtliga återförsäljare och serviceverkstäder gör allt som står i deras makt för att du ska vara trygg när du besöker dem. Inför varje provkörning och utlämning av servade bilar desinficeras kontaktytor och nycklar noggrant. Var vänlig och kontakta din återförsäljare om du vill veta mer om vilka specifika åtgärder de tagit i bruk och vilka tjänster de erbjuder just nu.
Hur påverkas våra fabriker?
För närvarande är produktionen vid våra brittiska tillverkningsanläggningar stoppade. Avsikten är att återuppta tillverkningen igen den 20 april. Vi har dock gott om bilar i lager, både nya och begagnade hos våra återförsäljare som väntar på nya ägare. Jaguar Land Rover är en ansvarstagande organisation och följer myndigheters rekommendationer i varje enskilt land för att minimera spridningen av coronaviruset.
Har du beställt en ny Jaguar?
Vi har ett stort antal bilar i lager i Sverige, så vill du köpa en ny Jaguar kan vi med största sannolikhet hjälpa dig med en snabb leverans. Vill du ha mer detaljerade tidsupplysningar för en beställning du gjort innan eller under Coronapandemin, är du välkommen att kontakta din återförsäljare.
Trygga kundmöten och provkörningar
Om du vill provköra eller ska hämta en bil från exempelvis verkstadsservice kan vi stämma träff utomhus, på så sätt behöver du inte gå in i bilhallen. Många av våra återförsäljare erbjuder också hemleverans av bilar, även när det gäller en provkörning. Kontakta din lokala återförsäljare så berättar dem mer och hjälper dig!